Nationale Voorleesdagen 2022 - Elke dag een dramaoefening cadeau!
21 januari 2022 
in Actueel

Nationale Voorleesdagen 2022 - Elke dag een dramaoefening cadeau!

Van 26 januari tot en met 5 februari is het weer tijd voor de Nationale Voorleesdagen!  Dit jaar staat het prentenboek 'Maar eerst ving ik een monster' van Tjibbe Veldkamp & Kees de Boer centraal. Dit prentenboek gaat over het leukste ritueel van de dag: voorlezen. Wij hebben voor jou bijpassend lesmateriaal ontwikkeld!

Gratis dramaoefeningen voor Nationale Voorleesdagen 2022Ook wij ondersteunen graag het voorlezen en het gebruik van (prenten)boeken binnen het vak drama. Daarom bieden wij je tijdens de Nationale Voorleesdagen iedere dag een gratis dramaoefening aan!

Deze oefeningen zijn speciaal ontwikkeld voor in de klas (onderbouw), peuterspeelzaal, BSO en ook bibliotheek. Natuurlijk sluiten ze perfect aan bij het vrolijke prentenboek 'Maar eerst ving ik een monster'.  In de oefeningen komen de verschillende thema's uit het boek terug; fantasie, voorlezen, klaarmaken voor bed en natuurlijk monsters. 

Ga dan naar onze speciale pagina voor de Nationale Voorleesdagen. Iedere ochtend om 7:30 opent daar een vakje met daarin een creatieve dramoefening of een lesidee. 

Op 25 januari om 7.30 uur opent het eerste vakje. Veel plezier!

>> Klik hier voor de speciale dramaoefeningen voor de Nationale Voorleesdagen

Vind je het leuk om ook na de Nationale Voorleesdagen een prentenboek in je dramales te verwerken? In onze lesmethode hebben wij een groot aantal dramalessen over (prenten)boeken voor je klaar staan. 

Klik hier voor het overzicht

Wil je graag zelf een dramales maken over een prentenboek? Maar weet je niet zo goed of het door jou gekozen boek geschikt daarvoor is? Lees dan even ons artikel 'Welk prentenboek is geschikt voor een dramales?'.  Daarin vertellen we je graag wat onze criteria zijn bij het kiezen van een boek.

Klik hier voor het artikel


Veel voorleesplezier! 

Over de schrijver
Rik startte ruim 15 jaar geleden als groepsleerkracht op een Daltonschool. Inmiddels is hij ICT-coördinator op een aantal basisscholen. Uit zijn liefde voor het vak drama en voor ICT is het idee voor DramaOnline ontstaan. Binnen DramaOnline houdt hij zich bezig met het ontwikkelen van het systeem achter de lesmethode en de multimediale toepassingen.
Reactie plaatsen