Sluipend een liedje zingen (groep 1/2)
De kleuters zingen in deze korte dramales Sint-Maartenliedjes. Ze ervaren dat hun manier van lopen invloed heeft op hoe ze een liedje zingen. Een vrolijke les waarin fysiek en stem gecombineerd worden.
Lopen met een lampion (groep 3/4)
In deze korte dramales improviseren de leerlingen verschillende manieren van lopen tijdens Sint Maarten. Ze laten zich daarbij inspireren door weertypen, emoties en locaties. Wordt het een liedje zingen op de maan, in een hevige storm of overdreven enthousiast?
Emoties bij de deur (groep 5/6)
In deze korte dramales improviseren de leerlingen ontmoetingen bij de deur tijdens Sint Maarten. Ze ervaren hoe hun manier van zingen beïnvloed wordt door wie de deur opendoet. Want een Sint-Maartenliedje zingen voor een boze buurman voelt waarschijnlijk anders dan voor een schattige peuter.
Wie was Sint Maarten? (groep 7/8)
In grote delen van Nederland en België wordt Sint Maarten gevierd. Hoe is dit feest ontstaan? In deze dramales maken de leerlingen kennis met het verhaal van ridder Martinus die een bedelaar helpt door zijn mantel te delen.