arrow_drop_up arrow_drop_down
7 mei 2020 
in Actueel

10 creatieve opdrachten voor meer verbondenheid in je groep

Vanaf 11 mei gaan de scholen weer geleidelijk open en kun je je leerlingen weer verwelkomen in je klas. Maar hoe ga je je lesprogramma inrichten in die eerste weken na de meivakantie? Wat hebben jij en je leerlingen nodig? Ga je direct over tot de orde van de dag of kies je voor iets anders?

Ieder kind heeft de thuisperiode op een andere manier ervaren. Het zou zonde zijn als je als leerkracht te snel over die ervaringen heen stapt. Maak het bespreekbaar. Dat hoeft niet altijd een gesprek te zijn, maar kan ook op een speelse manier door middel van creatieve oefeningen.

Wij hebben tien creatieve opdrachten voor je verzameld, die je kunt gebruiken in je klas. Om je leerlingen de ruimte te geven om zich te uiten. Maar ook om te werken aan het groepsgevoel. De leerlingen hebben elkaar weken niet gezien en het heeft tijd en energie nodig om de verbondenheid weer te voelen.

Wil jij onze oefeningen gaan gebruiken in je klas? Op deze webpagina lees je hoe ze kunt ontvangen.

Over de schrijver
Rik startte ruim 15 jaar geleden als groepsleerkracht op een Daltonschool. Inmiddels is hij ICT-coördinator op een aantal basisscholen. Uit zijn liefde voor het vak drama en voor ICT is het idee voor DramaOnline ontstaan. Binnen DramaOnline houdt hij zich bezig met het ontwikkelen van het systeem achter de lesmethode en de multimediale toepassingen.
Reactie plaatsen